20 mars 2017

Tabu

En av serierna jag sett mest fram emot på länge, är nu avklarad. Det var många år sedan jag slutade titta på det gamla "ett-i-veckan"-sättet, för att numera bara se serier i bulk. Det betyder dock att en måste vänta tills säsongen är slut. Tålamodsprövande med belöning.

Taboo har fått höga betyg på Imdb  Men känner mig kluven. Jag kan nästan inte bestämma mig för om jag tycker den var helt briljant eller bara meh. Det KAN ha med förväntningar att göra. Jag trodde det skulle vara magi och kanske lite övernaturligheter, men i flera avsnitt mitt i säsongen fick jag känslan av att Tom Hardy bara promenerade runt i London med bestämda steg. Men. Snyggt gjord. Snyggt spelad. Fina karaktärer. Bra säsongsavslutning. Och förstås Tom Hardy. Sju popcorn av tio.

 


Inga kommentarer: