01 mars 2017

Mjuk och gosig start

Det är förvånansvärt nervöst på något sätt att starta upp efter uppenbarligen nästan två års ickebloggande. Jag är dessutom djupt besviken på att det inte längre verkar finnas en Blogger-app för iPhone, vilket gör att jag befarar att tröskeln blir hög efterhand. Testar nu ut en annan app initialt, men som redan verkar vilja få betalt. Hmpf.

Anyway, jag bestämde mig redan i morse under min sedvanligt deprimerande nyhetsflödesgenomgång av nattens Trumpbravader att jag förtjänar en mjukstart på den här resan. Så den här första kvällen av hundra där jag ska berätta om mina vardagsbetraktelser blir det bara en stor liten nyhet om vardagsglädje. Nästa vecka blir det tillskott i familjen i form av lilla Sivan, 9 år. Henne träffade vi häromdagen i ett sorgligt litet rum på Katthemmet och vi kunde inte låta den lilla gosloppan vara kvar där. Så vi blir med katt! Naivt ovetande om vardagen med en katt ser jag framför mig timtals med gos och mys i soffan. Jag ser inga möjligheter till nerputtade blomkrukor, rivna möbler eller kräkshögar. En mjuk och gosig start bara. Sivan kommer hem i nästa vecka.



Inga kommentarer: