04 mars 2017

Missbedömningar

Normalt sett är det ju inte jag som står för quizunderhållningen på festerna, utan min man. Men eftersom vi egentligen kommit överens om att inte ha ett quiz den här gången, utan en annan lek som han preppade, så var det på ett rent infall i sista sekunden som jag slängde ihop ett par frågor. Lite för enkelt, tänkte jag, men det kanske är någon grej som i alla fall inte alla kan. Det var fel.

Tydligen är det inte alls allmänt känt att Sia gjorde Breathe Me som också är avslutningen på Six Feet Under. Eller att Hans Zimmer gjort filmmusik till Pirates. Eller vilka som var med i Young Guns. Jag köper att det kan vara en branschnördkunskap vilken drivmedelskedja Meat Loaf gjort reklam för. Men jag tänkte nog att alla vet var Bruce Springsteen är född.

Anyway. Bra påminnelse om att min bubbla inte är andras bubbla. Och alla lyssnar inte på filmmusik som hjälp till jobbfokus dagarna i ända.

Vinnarna fick ändå drygt hälften rätt...

Inga kommentarer: