02 mars 2017

Grejande

Inlägg nummer två i utmaningen skriver jag på mobilen men i en icke mobilanpassad webbversion av Blogger. Faktiskt lite sämre än gårdagens upplevelse när jag skrev i en Blogger-anpassad app som sedan inte publicerade inlägget. Men men.

Idag har jag funderat på grejande. Det där grejandet som en gör ibland medan andra saker pågår. Till exempel klickar med pennan, biter på naglarna, klämmer stressboll. Själv upptäcker jag mig själv allt oftare nuförtiden, spelande Two Dots. Det har liksom blivit mitt grejande. Under Skypemöten, på bussen... alla väntetider. Och ja, även på toa.
Detta möjliggörs såklart av att Two Dots går att spela medan man både lyssnar och pratar om annat. Buss med podcast är en perfekt kombo, till exempel.
En kan avbryta när som helst och återuppta när som helst. Det är en mysig spelupplevelse med söta figurer och fina färger. Och lagom klurigt för att passa när som helst på dagen.
Tack till Neil Patrick Harris för speltipset I guess.

Inga kommentarer: