02 augusti 2014

Troskaos

Vi är på Mallis. Panikbokningen kom som ett brev på posten efter en genomkall vecka på Gotland. Inte visste vi då att juli skulle bjuda på det varmaste vädret i mannaminne. Men ett par veckor efter det där blixtströmavbrottet i Ljugarn satt vi på Arlanda. Och Aftonbladet briljerade med rubriken Blixtkaos. Hysteriskt roligt tyckte vi och hakade på kaostrenden. 
Med anledning av detta vill jag berätta om häromdagens troskaos. You see, vi bor på ett stort finfint hotell med spa. Och finns det spa ska man spaa tycker jag. En parbehandling den här gången, med ångbastu, bubbel med bubbel och massage. Och choklad. Till detta tvåtimmarsevent skulle man bära dessa pappersunderkläder, berättade den något barska damen. Ok. Boo på med sin mörkblå pungpåse och jag på med min rosa... trosa. Den såg mycket märklig ut eftersom den inte täckte mycket av busken så att säga. Men ok. Och skrubbehandling började. Precis lagom till att jag blir tillsagd att vända mig från magliggande till ryggliggande på bänken inser jag att det naturligtvis är en stringtrosa. Som jag har på mig bakofram. 
Inte mycket stringtroserutin på Edberg så att säga. Fick i alla fall möjligheten att visa en någorlunda intelligens omgång två på bänken när det var dags för massage. Nu med rättvänd papperstrosa.
Förlåt du barska massagedam. Mina hjärnceller har semester.

Inga kommentarer: