05 maj 2014

Sportmåndag

Måndagar är min sportigaste dag. Eller kanske snarare min sportdag punkt. Oftast vaknar jag på måndagar med en känsla att jag måste kompensera mitt livliga leverne under helgen, och det yttrar sig då och då i att jag tar en promenad till jobbet. Då och då. Det som är mer fast i kalendern är yoga. Ganska tuff hathayoga med yogafredrik som går runt och drar och böjer och trycker så att man blir helt bananig och lång och uppochner. Och precis när man knycklat ihop sig och böjt nåt så man tror att man ser ut som ett riktigt proffs inser man att det nog är tur att vi inte har några speglar i mötesrummen på jobbet. Ser nog mer ut som en hopvikt flodhäst än ett yogaproffs. Anyway. Yoga is da shit helt enkelt. 
Måndagen fortsätter sen med sedvanlig tur till Lidingö och Stockby och ridning. Idag på lilla polska arabblandningen Skalar som var mer i luften än på marken. Och lika tekniskt noga som yogafredrik är ridkia. Vi tweakar småsaker, petar på centimetrar och ändrar på petitesser. Det vrids lite på en höft, det ställs lite till i en nacke och det ges små små eftergifter. Får mig att längta tillbaka till tävlingsbanorna där man verkligen sätter på prov det man tweakar på kvällarna. Kanske blir ett höstprojekt att testa på lite tävlande igen.

Tills vidare nöjer jag mig med att måndagar är min sportdag och att jag har valt de bästa två sporterna. 

Inga kommentarer: