07 maj 2014

Smarta armband

Igår fick jag ett armband på posten. Det var från WWF som tack för att jag är så god givare till dem. Jag ger 100kr i månaden plus lite extra när de ber om det. I brevet som följde med armbandet stod ett kort tackmeddelande. Och tre hashtaggar. 
Min dagens bild igår var såklart från superroliga NKOTB- konserten så idag har jag gjort precis som WWF tänkt sig. Fotat mitt armband och lagt det på Insta, med deras taggar. Och jag följer nu med glädje utvecklingen på dessa taggar. 
Att visa upp att jag är tigerfadder har jag inga problem med. Heller inte att jag stödjer WWFs arbete i stort. Men det är sällan jag delar deras innehåll på Facebook eller andra ställen. Läser ja, delar nej. Men skicka mig ett armband, oansenligt as it may be, och genast utlöses mitt betingade delande. Nåt extra, nåt kul, nåt jag fått för att jag är en god människa (faktiskt). 
Snacka om att fatta mekanismerna. Tack WWF för armbandet. Och för lektionen i social medie-marknadsföring.


Inga kommentarer: