16 april 2014

Äggstress

Så... Dragonvale har hittat på ett nytt spelupplägg. Man ska leta påskägg i sin lilla drakpark. Och när man har hittat en viss mängd så får man en belöning. För att få alla belöningar ska man hitta 4000 ägg. 
Det är här begreppet äggstress kommer in. Jag går in i parken kanske fem gånger per dag (kan låta mycket men det tar två minuter per gång kanske). För att hinna samla alla dessa 4000 ägg under påsk måste jag lägga mer tid och oftare. Krånglig mekanik, men man kan samla kanske 100-120 ägg om dagen. Redan här blir det ju en matematisk omöjlighet. Hur ska jag hinna? Och att inte hinna är inte ett alternativ. Min park är över två år gammal. Jag har alla drakar, alla pynt och alla specialgrejer. Så det är bara att öka takten. 

Äggjakt bring it on.

Inga kommentarer: