06 april 2014

Livet som fotbollsfru

...vet jag naturligtvis ingenting om. Däremot inträffar en eller ett par gånger i veckan något som kallas för "viktig fotboll". Det innebär att fotboll visas på tv:n vilket i sin tur innebär att tv:n och paddan - och i princip vardagsrummet - är upptagna ett par timmar. Detta ger flera möjligheter till egna aktiviteter, förstås. Det ger också möjlighet för mig att utöva min superkraft (ja, vi tittar fortfarande oss igenom Heroes): att sova. Planerad sömn har alltid varit en tillgång för mig. Jag sover mycket och visst, jag somnar lite då och då oavsett, men att i förväg kunna bestämma när jag ska sova har visat sig användbart. Som när man måste upp tidigt och göra något, och man sen ska ut på partaj senare på kvällen, som sitt snyggaste och bästa jag. Då kan det var bra att kunna sova lite middag och lappa ihop sig. Det kan jag. Förbestämma "sover mellan 16:30 och 18" till exempel, redan när man planerar dagen. Inga problem. 

Idag var det "viktig fotboll". Liverpool tampas i toppen av ligan, det är bara ett fåtal omgångar kvar, och idag var det måstematch. 17-19 fotboll. 17-19 sovstund. Det gick bra. Både för fotbollen, husfriden och sovandet. Och nu godnatt igen.

Inga kommentarer: