15 april 2014

Brev från Socialstyrelsen

När det står Socialstyrelsen på kuvertet kan jag helt ärligt säga att jag inte riktigt kan definiera innehållet. Vad gör Socialstyrelsen liksom? Granskar inte de vården? Vad vill de mig?

De ville säga tack. Tack för att jag bestämt mig för att vården och forskningen får min kropp när jag är klar med den. Självklart får de det. Jag kommer troligtvis bruka den väl, så om de kan hitta något av värde i den så är det varsågod fritt fram. 
När väl Donationsregistret bestämt sig för att erbjuda en enkel registreringsprocess online var ju själva valet att donera inte särskilt svårt. Inte så mycket till val att göra alls faktiskt, tycker jag. För de tar ju inte kroppen förrän jag är klar. Som att ge bort kläder man inte använder längre. Så för mig är det okomplicerat. Speciellt när det är så enkelt att göra. Online.


Inga kommentarer: