16 mars 2014

Jag luktar häst

Och jag är trött, lite frusen och ganska mör. Hela dagen har spenderats på Wirsbo Herrgård tillsammans med kollegor och lilla Poo. Jag hade på förhand flaggat för att jag gillar stora hästar och det fick jag genast äta upp. Dagobert, aka Lilleman med mankhöjden 178 ståtliga centimetrar och ett steg som fick mig att studsa ur sadeln var min kompis på förmiddan. Helt sjukt jobbigt att studsa så mycket att man känner sig som en nybörjare. Magiskt snäll dock, kanske grundat i ödmjukheten jag misstänker sätter in när man lever sitt liv med bara ett öga.
På eftermiddagen väntade ett något mindre uppdrag, surbaggen Lands Edvard (ja, så heter han). Nytävlad av självaste ridläraren minsann och med stor ambition. 
Vi hängde även med Gringo, Gudrun och Dobler idag. En kall, lång och slitig dag, men alldeles alldeles underbar.


Inga kommentarer: