22 mars 2014

Fredagstacomyset

Så... Begreppet fredagsmys verkar ha fått tillökning. Fredagstacomys läser jag över hela fb på lördagsmorgonen. Och det är ju härligt. Tacos är gott och på något sätt känns det väl bättre än pizza varje fredag. 
Så till dig som ägnar dig åt det mexikanska myset vill jag bara ge några tips. Det finns nämligen numera flera alternativ till köttfärsen. Både quornfärs, vegofärs och nu även vego tacofärs. Den tredje ska jag själv testa idag är tanken. Grejen med färs och tacos är ju att det är kryddningen och alla tillbehören som är grejen. Inte det faktum att det är just kött man äter. Det betyder att tacos faktiskt är en av de rätter som är allra enklast att byta ut till ett vegetariskt alternativ - man märker liksom ingen skillnad! Som gammal köttätare vet jag. Fundera på saken.
Skulle du sen ändå känna att fredagstacomyset verkligen inte blir sig likt utan att det ingår djurdelar i ingredienserna... Ja då kan man ju faktiskt passa på att verkligen LADDA för sitt tacomys, genom att äta vegetariskt till lunch. För att liksom ta sats och verkligen njuta av tacofärsen sen. 
En gång kött om dagen är bättre än tre gånger kött om dagen. Och gör tillvaron lite mysigare för oss alla.
Så enjoy tacomyset! Det ska jag, fastän det är lördag.


Inga kommentarer: