19 mars 2014

Födelsedagsfrukost

Idag var det väckning kl 06. Inte jättetidigt jämfört med en oslodag, men rätt tidigt för att vara en Stockholmsdag. Syftet var att göra födelsedagsfrukost. Vilket betyder macka, bullar (inköpta igår), yoghurt, juice och... Varm O'boy med grädde. Oj vad längesen. Med minimaränger. Javisst. Jag är en bra flickvän. 
Resten av dagen har delvis tillbringats i väntan på Farang-middag men också tillbringats på Webbdagarna. I år gick jag dit helt själv, vilket innebar en traditionsenlig mingelångest under större delen av frukostproduktionen. Som tur var sprang jag på Ludde nästan omedelbart och kände mig genast inte så solo. Och nej, det var inte bara tur såklart. Jag har ju ändå efter nu ganska många år som digital ett litet men fint kontaktnät. Och alla är på Webbdagarna. Utmaningen är snarare att ta sig över tröskeln att klampa fram till folk man träffar en gång om året och prata jobb. Det gick bra. Såklart. Mingelångest är trams. Och imorgon väntar ännu mer global inspiration.

Inga kommentarer: