31 mars 2014

Egen pool eller jacuzzi

Deklarationen damp ner idag. Och som vanligt utbröt genast svettningar. Jag vet att någon trött liten aktie har dubblat sig eller lösts in eller nåt. Jag kommer ihåg att jag tänkte att nu är även nästa års deklaration förstörd, när jag fick meddelandet. Och mycket riktigt, i deklarationen låg, bokstavligt talat som ett brev på posten, formuläret Försäljning av värdepapper. Hatar. Jag har ju inte valt att sälja nåt. Ändå. 
När svettningarna gått över och jag tröstat mig med tanken på att jag tack vare Boo överlevde förra året (dock med gråt inblandat), bläddrade jag till resultatet. Bättre än väntat. Bättre än någonsin till och med. Sååå... lyxhotell med rum som har egen pool eller jacuzzi. Smaka på den. Så mycket blev det tillbaka. Nästan i alla fall. Semesterdrömmen lever vidare. Kanske kanske.


Inga kommentarer: