12 mars 2014

Appkompisarna på hotellet

Några hotellnätter till då. Fyller på min samling av bonuspoäng. Vardagskvällar på hotell innebär mycket umgänge med telefonen. Närmare bestämt med mina favvoappar...

Dragonvale. Världens bästa spel om man som jag gillar söta drakar. Detta är ett klassiskt bygga-park-spel där saker som byggen, parningar och uppgraderingar tar olika mycket tid. Drakarna finns i nästan 200 arter i olika blandningar och teman. Kring jul kommer Mistletoe, Gift och Reindeer. Till Halloween kommer Zombie, Bone och Ghost. Och så vidare. Jag är hooked. Och jag har varit hooked i över två år. Maj gad.

Blendoku. På SVT Morgon-tips från Julia Skott testade jag det här färgordningsmatchningsspelet. Nu har jag köpt alla extra banor som finns att köpa och det är med skräck jag insett att jag spelat klart spelet om bara tre banor. Det här spelet är bäst i paddan, men som hotellkompis funkar de enklare banorna bra i telefonen också. Det här är ett av få spel som jag faktiskt felanmält - efter en uppdatering försvann mina köp och gjorda banor. Fick supersnabb och trevlig hjälp så min betalningsvilja bara ökade. Me like!
Blendoku kan man också spela offline, så det är ett superspel att ha med sig utomlands när man inte gillar att roama.

Ruzzle. Jadå, jag gör ingen hemlighet av min mainstreamighet. Jag gillar Ruzzle. Tyvärr har jag stagnerat lite i utvecklingen och jag kommer inte mycket lägre känns det som. Fast mellan 80 och 110 ord kan man säga. Ruzzle är ju lite speciellt eftersom det kräver två minuters total ostördhet, vilket gör det till ett perfekt hotellsällskap en vanlig onsdagskväll.

Quizznörden i mig ska också ha sitt, så jag småanvänder både QuizCross och ExQuizit. QuizCross är lite roligare när man är ensam eftersom man spelar mot någon. Det blir ju lite mer socialt. ExQuizit är kanske världens bästa billek om man gillar frågesport, men jag har spårat ur lite och spelar för mig själv också. Det finns lite belöningssteg och sånt som triggar en nörd som jag.

Ah well. Jag har ju nåt att göra i alla fall. Allt för att slippa sätta sig och tagga i ordning sin blogg, som jag brukar säga. Gonatt.

1 kommentar:

Jain Nath sa...

This post is a very apt about your blog. Wonderful language and detailed presentation. We like this mode of presentation. Please visit Jewellers in Trivandrum. This is a collection of all Trivandrum City Information. A complete guide for all kinds of people. Visit and say your comments.