06 februari 2014

Jag tar en bild om dagen

Om man jobbar med digitalt men ändå är en bakåtsträvande teknikskeptiker som är lite trött på att lära sig en massa nya saker hela tiden... Då blir det ibland svårt att vara trovärdig på jobbet. Och det kan också vara lämpligt att hitta på sätt att lura sig själv till nya beteenden. Inspirerad av min svåger och även Blogg100 bestämde jag mig för att ta en bild om dagen. Och på riktigt lära mig att hantera Instagram. Inte nödvändigtvis för att lära mig tycka om Instagram, men åtminstonde förstå det och hitta min egen nytta med kanalen. Det är skäl nummer ett. Skäl nummer två till #enbildomdagen är att jag ser fram emot min hopklippfilmbildspel i slutet av året. Det kommer bli kul att se.
Du hittar mitt experiment på Instagram.

/flarpensnoo

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag gjorde ett "enbildomdagen"-projekt 2011. Det blev en rätt bra dagbok över ett helt år. Gjorde ett bildspel till TVn med alla bilder och de texter jag skrev i min blogg:

http://fredrikfoto.blogspot.se/search/label/en%20bild%20var%20dag

Tant Grön mitt i klivet sa...

Är jag med på bild? Hoppas! Men hur kommer jag till Instagram då?

Snoo sa...

@Fredrik - kul! Jag hoppas också att det blir precis så, som en dagbok över året. För att det ska hända får man kanske tänka till lite ibland så att man fotar det viktigaste varje dag, inte nödfotar fem i tolv på kvällen.... :)

@Tove - Du är på bild! Först skaffar du Instagram (ladda hem i Appstore). Eeee fast vänta tills du har en telefon som använder appar.. :)
Jag delar långt ifrån allt på facebook. När du skaffat Insta hittar du mig lätt via dina facebookvänner på Instagram.