28 november 2013

Lego varje dag

Äntligen dags för julkalender! Och Barna Hedenhös är temat i år, vilket betyder att alla i min generation kommer titta. Väldigt smart av SVT som har fattat att de flesta i min ålder har barn nuförtiden. Det har ju inte jag, men väl en sambo som kallar mig för krypet. Och när sambon är borta över natten dansar krypet på bordet - och skiter i att bädda.
På temat julkalender så vill man ju gärna inte förtvina i minnet på sina yngre släktingar som man aldrig träffar, så jag började leta efter kul kalendrar att skicka till en sexåring och en tvåochetthalvtåring. Sexåringen... inga problem. Lego Star Wars. Perfekt, en massa små okända karaktärer i delar, kan ju inte bli bättre. Jag vill också ha en sån. Tydligen öppnar tvåochetthalvtåringar inte så många luckor före jul (jag har inga barn som sagt så jag vet inte vad en sån klarar av), så den mycket ojämna fördelningen Lego Star Wars vs chokladkalender blev resultatet. Nåväl, öppna luckor blir det i alla fall, och det verkar väl som att det blir jul även i år. 

Inga kommentarer: