25 oktober 2013

Det här med maskerader

Ja, så är vi i maskeradtider. Nuförtiden när vi även firar Halloween alltså. Ingen vet riktigt varför, men det är ju faktiskt kul att klä ut sig och varför inte fira nåt när hösten blir mörkare och mörkare?
I alla fall. Maskerad.
Vad ska man få klä ut sig till? Ja, efter diverse sökningar står det klart för mig att om jag inte känner för att sy min egen kostym utan istället införskaffa en färdig sådan, har jag följande val:

  • Sexig sjuksköterska
  • Sexig french maid
  • Sexig flygvärdinna

So far inte så oväntat. Om än extremt enformigt.

  • Sexig polis
  • Sexig brandman
  • Sexig soldat
  • Sexig matros
  • Sexig kock
  • Sexig pilot

Och någonstans här börjar det liksom kännas olustigt. Vad är mina alternativ om jag inte vill ta en vanlig yrkesroll och gestalta den genom att visa tuttar och ben?

  • Sexig indian
  • Sexig St Patricks outfit
  • Sexig Alice i underlandet
  • Sexig Minnie Mouse
  • Sexig Snövit

Ja, varför inte en påhittad karaktär som gestaltas via korta kjolar och putande läppar. Tack och lov att vi inte upplever något strukturell sexism i det här landet.

Inga kommentarer: