16 juli 2013

De spränger kvarteret bredvid

Och ibland skakar det till, i hela huset. Inne i den tysta kontorsbubblan får man en påminnelse om livet utanför. Om att andra är ute och jobbar i solen. Och river saker. Själv bygger jag saker. Ensam på åtta platser och med lite för kalla fötter för att det ska vara skönt att vara barfota sitter jag och knattrar formella dokument, just nu innehåll till varumärkesguidelines och hur vårt varumärke ska ta sig uttryck i sociala kanaler. Typ alla sociala kanaler. Eller med den smarta formuleringen som jag inte har exakt specat än men som betyder ungefär "vi vet att det finns fler kanaler och de här guidelinesen kommer uppdateras löpande efter hand som nya kanaler blir relevanta för oss att använda".
Och jag lyssnar på någon YouTubespellista med dansmusik. Vet inte varför, jag blir mest stressad, men det började med nån låt jag ville höra, bara den låten, och sen hamnade jag på en lista. Och jag saknar verkligen att ha Spotify i min dator och vara hänvisad till att lyssna på YouTube, som inte alls är gjort för den här typen av användande. Ständiga reklamavbrott på finska, eftersom vår server står i Finland, vilket såklart också påverkar Google, Surveymonkey och alla andra siter som tror att jag är i Finland, och det är ganska jobbigt eftersom jag inte förstår ett ord finska. Förutom Må ikke tilldekkes, fast på finska.
Och jag är lite för ensam på jobbet för att det ska vara riktigt kul och lite för omotiverad för att sitta här men jag kan inte riktigt gå hem för jag har visst lovat att vara med och träna om en och en halv timme, och det vill jag egentligen inte alls för jag är en latmask, och dessutom har jag träningsvärk efter tuffyoga igår och mysyoga idag, men jag kan inte riktigt skylla på yoga för att komma undan riktig träning. För yoga är inte riktigt riktig träning och det funderar jag på varför det är så, och om det beror på att det är till största delen en kvinnlig träningsform, och att den precis som ridsporten inte riktigt räknas, och att det beror på att män sätter normen för vad som räknas och inte.
Och så stirrar jag lite till på mina guidelines och funderar på hur bra det skulle vara om alla bara använde dem och hur bra det kommer bli när de blir presenterade och implementerade i höst och hur snyggt och bra allt kommer bli. Som om ännu en prowerpointpresentation kommer att göra den stora skillnaden här i livet när allt kommer omkring, och det är fortfarande en och en halv timme tills träningen och jag måste byta spellista innan jag blir galen.
Och så skakar det till igen. Det finns människor som är utomhus.

Inga kommentarer: