02 maj 2013

#Blogg100; Jävla nymodigheter

Vi har sedan ett par veckor inte längre fasta telefoner på vårt kontor. Tanken är att huvuddelen av alla samtal ska gå via Lync, och resten på mobilen. I ärlighetens namn har min egen insats gällande att lära mig hantera detta så här långt varit halvhjärtad på sin höjd. Fast telefon har jag inte haft på ett år, men heller inte brytt mig om att helt switcha till Lync. Men nu är det dags att lära sig, och idag får jag göra det till flödande haranger av trevligheter från Tant Grön på min vänstra sida. Hon har inte heller gått alla e-learning-kurserna men måste nu börja använda systemet ändå. Jävla nymodigheter.
Själv lyckades jag deklarera online igår. Det är också en jävla nymodighet som gör livet ungefär 3000 gånger enklare. Efter att min sedvanliga deklarationsångest inträtt och min läsförmåga avdunstat och min Samboo läst åt mig och därefter räknat åt mig, vill säga. Det hela slutade med att jag deklarerade ytterligare en liten inkomst på 740 kronor.
Är det när deklarationen är skickad som det är vår på allvar?

Det här är det sista inlägget i utmaningen #Blogg100. Jag har nästan klarat den. Klapp på axeln. 

Inga kommentarer: