25 april 2013

#Blogg100; Järnmannen

Vi var verkligen oöverrens efter filmen. Z var grymt besviken. Vi andra kände oss ganska nöjda och underhållna. Jag tyckte jag fick vad jag förväntade mig. Jag skrattade, studsade, hukade. Levde med i två timmar. Jag gillar ju Iran Man. Och jag gillar ju konceptet superhjältar. Det jag har att invända att man 2013 fortfarande kan jobba med så extremt tråkiga könssterotyper utan att blinka. Fnissiga bikinibrudar som spelar pingis i vardagsrummet bland maskingevärsbeväpnade skurkar? Kom igen. Kom ifatt. Jag saknar verkligen en kvinnlig superhjälte i en egen film. Den enda jag vet om är Catwoman, som lyckades vara en av de sämsta filmerna som gjorts. Hoppas på Black Widow efter hintandet i Avengers att det finns en story där bakom.

Så... Iron Man 3. Snyggt. Underhållande. Ganska spännande. Och precis inom den ram man förutsåg. Synd att våga bryta ett mönster.

Inga kommentarer: