03 mars 2013

#Blogg100; Skiddag

Med strålande solsken och ett par plusgrader kändes det inte helt rätt att sitta kvar inne. Till en början. Egentligen bryr jag mig speciellt mycket om Vasaloppet, men av någon anledning har jag alltid tyckt att det finns något rogivande och underhållande i att hänga med i sändningen. Så även idag. SVT:s bevakning som vanligt prickfri. Jag lite lätt bakis åtnjutande goefrukost. Småsomna då och då. Kalle Moraeus. Kaffe.
Sen hände något annat. Femmilen började. Så även mina protester. Ska man verkligen orka en omgång till? Och det gjorde man. Lite spännande det här. Sköt upp hemresan och tog ett senare tåg. Nervösa skratt. Blundade. Panik. Och seger.
För mig, den ovana skidpubliken, en dag väl värd att spendera inomhus. De fina promenaderna i solen kunde man följa på Facebook.

Inga kommentarer: