22 mars 2013

#Blogg100; Saker jag har funderat på idag

Först så har jag funderat på det där med endorsements på LinkedIn. Det dyker ju upp titt som tätt i ens flöde att folk rekommenderar varandras goda kvaliteter. Jag har gjort det. Och jag har blivit endorsad. Men vad betyder de där egentligen? Om det är en bekant till mig som går i god för att jag kan någonting, är det sant då? Bara för att jag jobbar med en sak betyder inte det att jag är kompetent inom det området. Tyvärr. Så om man inte jobbar ihop eller har kommunicerat i jobbsammanhang känns ju de där kompis-rekommendationerna ganska meningslösa. Och vad säger det om endorsements som andra får? Bara funderar lite.

Sen så har jag funderat på att skaffa en gård. Jag vill ha mycket plats. Och en massa roliga djur. Man kan ha en kossa till exempel. Och en gris. Kanske en åsna. Det skulle jag gilla tror jag. I alla fall på sommaren. Saknar fortfarande, drygt fyra år senare, inte vintrarna i stallet.

Och så har jag funderat på hur jag ska få tag i den där Platinum-draken. Den verkar ju helt sjukt omöjlig att få fram. Min nästa plan är att förbättra mina drakar ännu mer för att öka chansen.

Jag har också funderat på hur jag ska bygga fler broar i vårt företag. De allra flesta avdelningar är inte vana att prata med varandra och det hade varit bra för oss alla om vi blev bättre på det. Så det har jag funderat på en stund. Resultatet? Jag kommer gå rakt på och förklara varför jag tycker det vore bra att de pratar med varandra istället för bara med mig. För en avdelning i taget. Och så kommer jag sätta upp plattformen åt dem. Tror att det kan vara en bra approach just nu.

Nu under eftermiddagen har jag funderat lite på om jag vill gå på klubbkväll på Åhlens. Bestämde mig helt sanningsenligt för att jag är lite för pank för det efter helgens bravader, så det får vara. Tyvärr.

Jag har funderat på - som i princip varje dag - varför det är så svårt för säljare att höra vad jag säger på min telefonsvarare. Jag har inte tid att lägga på att prata med alla som vill sälja på mig saker. Ni är JÄTTEMÅNGA! Jag vill få underlag skickat till mig på mail. Lovar att titta och lovar att svara. Men ring mig inte. Jag kommer inte svara den 53:e gången heller.

Och. Jag har funderat på Afrika. Och vår resa dit i höst. Jag orkar inte mer kyla nu. Allvarligt. Enough. Funderingar på Afrika värmer.



Inga kommentarer: