07 mars 2013

#Blogg100; Post Dagarna

På kvällen efter dagarna är man lite matt. Har precis gått igenom anteckningar och bilder. Det ska ju bloggas imorgon. Jodå, det här är inte den enda. På intranätet finns minsann också Sussie i vida världen, fast lite annorlunda. Där kommer jag ägna de kommande arbetsdagarna åt att berätta om vad jag sett, hört och lärt mig, om vad vi gör bra och vad vi ska göra bättre. Jag kommer sprida vidare Webbdagarna, ett ämne i taget, troligtvis under hela nästa vecka. På det sättet kan jag skicka relevanta inlägg till varje del av företaget. Maersk-inspiration till HR. Niklas Myhr och Det goda transet till B2B. Och så vidare. För det är så jag rebellar internt. Och det är så jag har rebellat de senaste åren. Nätverkat, informerat, tyckt, tipsat, flirtat, hjälpt. Det rör sig. Och vi har nu dessutom ett socialt intranät. Med bloggar.

Men idag blir det inte. Hjärnan vill sova.
Imorgon är det Veckans svensk. Missar tyvärr. Vi ska på cirkus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar ditt sätt att använda ordet "rebella"! - Petter Green (petter.green@creuna.se), Creuna

Snoo sa...

Gillade verkligen er dragning, kände igen mig i så mycket (även om jag har gått den mjuka vägen framåt:) )