06 februari 2013

#Blogg100; Tänja gränser

Jag ångrade mig direkt efter att bokningen var gjord. Men valet återstod fortfarande; även om det ska vandras hela dagen kan man fortfarande välja den kortare rutten och ta det lite lugnare. Detta var dock inget alternativ i realiteten eftersom jag valt den sambo jag valt och vi båda är under 60 år gamla.
Alltså återstod att facea mina gamla demoner; att utföra tuff fysisk aktivitet som jag inte har kontroll över. Inte min gren. Jag vet faktiskt inte varför jag har så dåligt självförtroende när det kommer till fysisk aktivitet, men det räcker med bowling för att jag ska börja stressa upp mig. Min värsta ever var forsränningen i Zambesifloden nedanför Victoria Falls, där jag blev inlockad och sedan spenderade dagen med att förtvivlat försöka överleva både forsar och bergsklättring. Återkom ledbruten men lättad.
Dagens bravader skulle inte bli närheten så avancerade, det framstod klart och tydligt på gruppdemografin, men för mig blev det ändå ett stressmoment.
Nu är jag i hamn, lite mör men nöjd och lugnad. Även jag klarar det som pensionärer klarar. 11 km vandring inkl 700 höjdmeter har jag gjort idag. Yay!


Inga kommentarer: