04 februari 2013

#Blogg100; Liking it

Jag är mitt i den svenskaste av svenska semestrar och jag gillar det. Jag gillar enkelheten, tillrättalagdheten. Jag gillar av förstå och kanske ännu mer att bli förstådd och jag gillar möjligheterna att ändå göra grejen "på egen hand". Och vädret såklart.
På något sätt känns det nästan lite pinsamt att erkänna att man njuter av livet som charterturist. Lite som att blotta sig som en i mängden - jag är inte unik - and I like it. Men det är precis det jag gillar. En vecka om året som jag inte behöver ta ett enda beslut om jag inte vill. Generationer av nordbor har varit här förut och definierat vad de gillar och inte gillar och turistnäringen har anpassat sig. Så jag får börja morgonen med yoga och ostmacka med gurka. Och sen ägna mig åt att njuta av vädret.

#Blogg100-note... Mitt tidsstyrda inlägg för igår hade daterats på förrgår. Irriterar mig att sabba min so far fina svit, men tekniken var inte med mig tydligen.

Inga kommentarer: