14 februari 2013

#Blogg100; Jagad

Idag har jag blivit headhuntad. Eller i alla fall oprovocerat kontaktad av rekryterare. Det var längesen. Faktiskt jättelängesen. Och den gången - tro det eller ej - var det Arbetsförmedlingen som ringde mig med ett erbjudande. Jag är den enda jag känner som har blivit headhuntad av Arbetsförmedlingen. Men det gick tydligen. Och jag tog det jobbet. Det var 2005 och jag jobbade halvtid på det sämsta av dåliga jobb. Arbetssökande var bara förnamnet då. Sen dess har jag lite svårt att klaga högljutt på Arbetsförmedlingen. Den gången blev jag räddad.
Idag inte så mycket. Jag bytte ju ganska nyss och jag börjar så smått bli varm i de europeiska kläderna. Och jag har så mycket kvar att göra här. Men nyfiken blev jag, och ta reda på mer ska jag göra.

För övrigt har min dag mest kretsat runt detta:

Inga kommentarer: