17 februari 2013

#Blogg100; Eftermiddagsgym

Jaha. Alla löpband upptagna såklart. Shit. Ok, får gå ner. Bra, här finns ledigt. Hm undrar hur jag får igång det här. Funkar inte alls som där uppe. Tid? 30 räcker ju. Då har jag nog gett upp. Ok here we go. 9.5 blir lagom, det gick bra sist. Japp, känns rätt bra. TV kanske? Nähä inga kanaler här nej. Väldigt mycket myror på Vem vet mest. Skippar. Mmm snygg där borta, bara någa löpband bort. Snyggast på stället. Hoppas han inte såg mig när han gick förbi. Han gick säkert förbi precis när jag stod och inte fattade hur jag skulle börja. Hur långt har jag sprungit... 600 meter? Lägg av. Det känns som jag springer i uppförsbacke. Men det står 0. Kan man springa i nerförslut? Nähä det tog stopp på lutning 0. Synd. Charlotte Perelli nu då, Hero. Tugga på. Han snyggot ser helt obekymrad ut. Springer rätt fort men det verkar inte jobbigt alls. Ser så proffsig ut med löparbrallor. Jaha nu börjar jag bli rosa. Hur långt? 1.1. Maj gad. Det här kommer aldrig gå. Hur kan det vara såhär jobbigt? Jag gled ju igenom för bara några dagar sen. Britney. Kom igen, lite inspiration då. Jag dör. Kan man få kramp i vaderna efter en och en halv kilometer? Oj nu känns det som mensvärk också. Herregud. Han därborta springer ännu snabbare. Nej stopp nu. Det här går inte. Jag måste bryta. Usch. Hoppas inte han såg att jag smet från bandet efter knappt en kvart. TIllbaka upp igen. Här känns det bättre. Ge hit en cross-maskin. 20 min. Aaaah. Det här kan jag göra. Tugga på här och titta ut genom fönstret på förbipasserande. Ser kallt ut. Det här går ju lätt. Skönt. Öka på lite då. Javisst. Konstigt att det var så jobbigt att springa när detta går så bra. Ok klart. Tillbaka ner då. Snyggingen springer fortfarande. Snabbt också. Ser han mig? Ja. Nu i spegeln. Oj han saktar in. Svettdroppar på överarmarna.

- Klar?
- Yep. Det gick dåligt. Men det är gjort.
- Ok jag är också klar. Hem? Ses där uppe.

Nya tag imorgon igen.

Inga kommentarer: