22 januari 2013

Vägen tillbaka

Jag är lite nervös. Som inför en viktig presentation. Har gjort många sådana den senaste tiden, btw. Men det här är lite konstigt. Varför ska jag vara nervös för det här? Jag kan ju detta. Eller kunde. Nu känns det tungt. Rostig är bara förnamnet.
Det är inte riktigt mängden jag funderar på. Det är inte så himla svårt att trycka på knappen varje dag. Det är innehållet jag oroar mig över. Ser framför mig hur jag fyller internet med evighetslånga reflektioner över resandet - flygbussar, terminaler, bärande av väska, säkerhetskontroller och köer. Det känns som att det mesta av min tid går åt till sånt. Och det blir lika tjatigt i längden att läsa om som att uppleva. Eller är det kanske det som är min utmaning?
I slutändan spelar det ingen roll hur orolig jag känner mig. Jag litar på Fredrik - att de bra inläggen kommer av sig själva när man väl kommer igång igen. Dessutom vill jag verkligen göra det här. Så. Here we go. #Blogg100 börjar imorgon.

Inga kommentarer: