31 oktober 2012

Önskelistor

Vissa har den där iakttagelseförmågan, att både uppfatta och komma ihåg de små detaljerna som utgör en omedveten önskelista. Samboo är en sån. Så när han kom tillbaka efter två veckors vistelse i Asien, var det laddad med presenter som jag inte ens visste att jag ville ha, men som passade så bra.

Samtidigt börjar julhetsen. Ska man byta klappar? Vem ska ha vad? Vad önskar jag mig? Vad önskar jag mig? Önskar? Mig? Jag har ju det jag behöver. Hur ska jag veta vad jag önskar mig? Det jag verkligen önskar mig passar inte på en vanlig lista... 

Jag önskar mig mer tid. 
Mer energi till att bry mig om min omvärld. 
Jag önskar mig att min syster ska må bra. 
Jag önskar mig lugn och ro i jul. 
Jag önskar mig mindre mörker och mer värme.  

Men jag nöjer mig nog med att skriva upp Kaffebryggare på listan.  
     

Inga kommentarer: