28 augusti 2012

Bra och dåligt

Nu har de dragit igång, höstens börja-träna-kampanjer. Och som vanligt så här års har även jag börjat träna. För hundrade gången. Jag befinner mig mitt i målgruppen för gym och hälsocenter som vill ragga nya medlemmar, och därför har jag också nåtts av flera kampanjer.
BRA kampanj har Sats. Alla som är som jag, och jag misstänker att när det gäller tränandet är det ganska många, känner igen oss på pricken. Man börjar träna och det är magiskt. Sen slår tristessen till och lite höst och regn, och sen har man flera hundra ursäkter att inte gå till gymmet.
Det här är kul och bra:


DÅLIG kampanj däremot tycker jag att Itrim har. I min egen höstuppstart har jag även inkluderat morgonpromenad till jobbet och just på en sådan häromdagen blev jag mött av ett gäng bärande på möbler. "Hur mycket extra bär du på" var budskapet och jag blev ombedd att provlyfta en av byråerna. Och det är då jag känner mig förnärmad. Kanske lite kränkt. För jag behöver inte att lilla 155 cm långa, 45 kg lätta, träningslyckliga 20-åringen berättar för mig hur många extra kilon jag bär på. Jag vet exakt hur många de är. Det är jag som bär dem. Tillsammans med en god portion kroppsångest. Precis som jag gjort i omgångar så länge jag kan minnas. Jag behöver inte få det påpekat för mig. Det är inte frågan "hur mycket bär du på" som är intressant, det är "hur blir du av med det du bär på". Börja där.

Själv är jag trogen Sportlife. Har inte sett någon kampanj från dem i år, men hade jag gjort det hade det varit nåt i stil med "Det spelar ingen roll vart du flyttar, vi kommer alltid ligga på samma gata som du bor på. No escape". Eller liknande. 

Inga kommentarer: