28 augusti 2012

Bilder av semestern

- Ska vi orka skicka några vykort?
- Pffff nja... I så fall nåt roligt.
- Hm. Vi gör en saga av resan. Med lite drama.



13/7
Hej hej!
Soliga hälsningar från underbara Göteborg. Här äter vi gott och njuter av livet. Massor av härlig shopping och mysiga promenader.
Puss o Kram!
/ T & S

15/7
Hello!
Äntligen framme i Amsterdam efter världens längst dag igår. Tobbe sa att det skulle ta 6h från Kph men det tog 10... Suck. Nu är han ute och testar coffeeshop-grejen. Jag är inte så sugen på det så jag är på ett café och dricker vin. Det regnar. Ses snart!
/S

Ohoj!
Framme i Amsterdam nu efter en rätt smidig bilresa från Kph. Gick nästan snabbare än förväntat. Nu ligger S och sover på rummet, har tydligen druckit vin hela eftermiddagen. Förhoppningsvis vaknar hon till middan.
/T

17/7
Hallå ja!
Även i Bryssel är det dåligt väder, men det väger vi upp med att promenera mycket. Tobbe vägrar åka något som helst kommunalt färdmedel nämligen. Tur man har promenadskorna!
Hej hej 
/S

19/7
Oy!
Idag vart det tydligen hästar. Hela dagen. Sjukt kul. Fick titta på filmer med hingstar som mjölkades på säd och sen en uppvisning som inte bara innehöll hästar utan även en åsna. Tack gode gud att dagen snart är slut.
/T

21/7
Hej lilla arbetsmyra!
Igår var vi på det turistigaste av alla ställen här. Det var en liten ö med ett kloster. Såklart promenerade vi ut fast det gick gratis bussar. Jag har träningsvärk.
/S

25/7
Hej min vän!
Idag har han fanimej spårat ut helt. Det är 35 grader varmt och ändå har vi klättrat upp för ett berg för att han ska fota en gammal kyrka. Inte ens SÅ gammal visade det sig. Och om en enda jävla försäljare till kommer och tjafsar på det där låtsasspråket de har här kommer jag ta av mina svettiga skor och köra ner dem i halsen på honom. Snart hemma.
/S

Tja!
Sista dagens turistande i Paris och tur är väl det. Evighetslånga besök på hästgårdar har nu bytts mot gnäll på hur varmt det är, hur dyrt det är och hur otrevliga fransmännen är... Stockholm är nära nu, bara Gbgs-helvetet kvar. Ses snart!
//T

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha! Förstår att ni hade en rolig semester!!! Undrar bara...göteborgs-helvetet, är det jag??? Kram tu madre preocupada