04 januari 2012

Prestationerna

Idag har jag yogat. Äntligen. Det gick så långt att jag drömde om yoga häromnatten. Det var då jag tog ett snack med Miljö-Helena och vi tog en egen session halv sju i morse. Mycket skönt, mycket jobbigt. Så då blev jag glad. Och så blev jag klar med min december-rapport idag. Den visade sig bli full av en massa leveranser fast det inte var tänkt så egentligen. December skulle ju vara lugn och leveransfri. Men det blev en massa roliga saker att skriva om. Så då blev jag glad.
Sen fick jag påpekat för mig om en konkurrent som hade så fin hemsida. Och varför kan inte vi göra som dem? Och kan vi inte hitta på något i samband med den där stora grejen om två månader? Nej det kan vi tyvärr inte för jag har fem gigantiska projekt som jag ska dra samtidigt med de dagliga uppgifterna de kommande tre månaderna. Så det hinner jag inte. Det var inte populärt. Jag fick lämna ett nej och det togs emot illa. Så då blev jag ledsen. Dålig respekt för andras tid tillsammans med oerhört dålig framförhållning fick mig att känna mig underpresterande. Så lite det krävs när man är leverans- och bekräftelse-beroende.

Men jag har i alla fall yogat idag. Och det är bra.
Och så läste jag det här. Det var det bästa jag läst på länge. Så då blev jag glad. 

Inga kommentarer: