02 januari 2012

Årsskifte

Trots stor frånvaro och liten närvaro här på världens bästa blogg känner jag mig manad att summera 2011. Började med att samla ihop bilder och ta en titt på vad som hände. På rak arm kändes nämligen som att inget hade hänt i år. Det var inte riktigt sant.
Jag har till exempel hånglat jättemycket. Och så har jag jobbat på min åldersnoja. Det har nämligen visat sig att jag är yngst i de flesta fall ändå. Jag har varit på bio ett par gånger. Och så har jag lyssnat en massa på den här. Jag har firat påsk, midsommar, jul och nyår. Jag har varit i Berlin, Varberg, Toronto och Knivsta. Och på Ljusterö. Jag har avstått från att äta kött. Och så var jag med och ordnade en tennisturnering i Båstad. Och skrev protokoll på en klubbtävling i dressyr och hoppning. Jag har hatat mitt jobb. Och jag har älskat mitt jobb. Och jag har jobbat en massa. Jag har firat födelsedagar och jag har blivit dubbelfaster. Och så har jag åkt Balder och ätit kräftor. Badat har jag inte och nästan inte tränat alls. Men jag har köpt flera par stövlar och en ny vinterjacka. Druckit massor med kaffe och åkt ganska mycket bil. Och lite gocart. Jag har skrattat och gråtit och saknat och önskat och fnissat. Frusit och njutit och längtat och ångrat. Levt kanske man kan säga.
Tack för i år.

 


Inga kommentarer: