28 november 2011

Sporttwittrar

Jag är inte bara en dålig twittrare, jag är även en dålig twitterföljare. Det är riktigt längesen jag var inloggad och hängde med i vad som händer hos mina informationskällor. Men idag snubblade jag in, som av en händelse, när jag helt otippat hittade min bror där via LinkedIn. Till min stora glädje, stolthet och förvåning. Inte den stora förespråkaren av "sociala medier".
- Twittrar du?
- Sällan men bra.
Att han pratar om fotboll och Formel 1 var inte lika förvånande. Men lika glädjande.

På denna lilla glädjekälla följde sedan ytterligare upprymdhet och stolthet. En sådan där nästan barnslig stolthet som blir på gränsen till pinsam. Jag såg nämligen att Svanen (Svanenmärkningen alltså) faktiskt hade twittrat om oss. Och med oss menar jag naturligtvis mitt jobb. Som vanligt. 

Det där med laptop kan bli min död. Eller överlevnad. Jag kommer kunna flytta jobbet hem i alla fall.  Och om jag hittar mitt bloggflow igen kanske jag kan hitta mitt Twitterflow också. Det har ju brorsan gjort.

Ännu ett löjligt slutresultat i spanska ligan...ska skaffa Eurosport och kolla Bundesliga så man får se lite riktig fotboll.
Här twittrar bror.

Inga kommentarer: