16 augusti 2011

From now on with the sky as my roof

Jag vill gärna säga att jag har blivit så obarmhärtig hånad och jagad att jag bara därför har blivit tvungen att ta tag i inredandet av min balkong. Men helt ärligt har jag nog velat göra det länge. Det är bara inget roligt att hålla på med själv. Det är liksom meckigt att åka till Bauhaus utan bil. Det är tungt att bära möbler upp för sex trappor själv. Och det är helt enkelt tråkigt.

Så med en hel del tjat, lite uppmuntran och väldigt mycket hjälp har den nya och förbättrade balkongen nu tagit form. Premiär-naken-frukosten är avklarad, precis som ett par middagar och lite fika. Och så blev det ju anledning till invigningsfest om några veckor.

Imorgon kommer de sista grejerna. Sedan kommer jag inte lämna balkongen förrän det växer is på mig.




Inga kommentarer: