02 juli 2011

"Skärgård"

Lite drygt en timme bort ligger ett litet hus. Det har ett par små sovrum och ett litet litet kök. Och så finns det en gäststuga och en liten verkstad. Huset ligger på en liten ö, och ganska nära vattnet. Den lilla och decimerade skara som vi bestod av lyckades trots vårt ringa antal inte bara klämma i oss ofantliga mängder vin, utan även avhandla stora delar mänsklig anatomi, ex, semestrar, myggor, Värmland, jobb, Gambia, flyttar och inte minst hur gott det är med små kakor. Jag får eventuellt backa lite på solbränne-hånet från ett par veckor tillbaka och nästa gång ska jag komma ihåg att öppna fönstret innan jag somnar, men förutom det var det ett magiskt besök i "skärgården". Och så fick jag ju användning för min nya kylväska.
Tack bästa JR och bästa Anna. Nästa gång tar jag med kakor.
.

Inga kommentarer: