02 juli 2011

Negativa dagen?

- Ni har väl hört att det är Negativa dagen idag? Gnäll loss!
Tydligen är det så många mysiga och gulliga statusuppdateringar på Facebook att det är irriterande och vi behöver vara mer negativa. Mer ironi och sarkasm och mindre myspys och soliga bilder. Jag ser två problem med detta.
För det första; behöver vi verkligen mer gnäll och skit i den här världen? Jag säger tvärtom; njut av varenda glad människa som finns och dela med er så mycket det går. Jag är själv inte perfekt när det gäller lyckotolerans, jag vet, men det finns väl värre saker än att folk delar med sig av kall-öl-på-stranden-bilder? Jag tror ni kan komma på några om ni tänker efter lite.
För det andra; de som idag inte jobbar med sarkasm och ironi kommer inte att plötsligt börja göra det för att någon uppmanar till mer neg. Det kommer bara bli surt och tråkigt och bilder på regn.

Kom igen nu. Det är bara varmt några månader. Sen är vi tillbaka i det där mörka slasket igen. Njut istället.
.

Inga kommentarer: