10 april 2011

Podda

Vår uppstart, nu i efterhand kallad "testet", var inte lika rolig som vi hade tänkt oss. Det låter osannolikt, jag vet, för vi är ju så fantastiskt roliga båda två, men det svingade inte riktigt som det skulle. "Det blir bättre" säger Z. Och när han säger det så tror jag honom. Z vet vad han pratar om.
Just nu är jag således mest på jakt efter egna saker att prata om. Vi ska göra nästa omgång på tisdag.
Det råder verkligen ingen brist på händelser i världen, men hur många av dem har jag en riktigt stark åsikt om? Och vad bryr jag mig verkligen om?

Ibland är jag rädd att glöden har tagit slut. Om det roligaste jag har är mitt jobb, är inte det ett varningstecken? Det känns som att jag borde ha andra saker, andra passioner, som får mig att gå igång. Och som ger bekräftelse och tillfredsställelse. Förr hade jag hästandet. Identifierade mig som hästtjej och hade alltid ridningen. Det har jag inte längre och jag är inte på väg tillbaka dit än. Jag vill ha något jag brinner för. Och jag tror inte jag kan hitta det i min nuvarande tillvaro. För det kommer aldrig bli gymmet, hur fantastiskt det än hade varit om man verkligen levde för att gå dit. Och det kommer aldrig bli att pyssla hemma, eller laga mat (inte för att jag någonsin gör det, men jag har hört att folk tycker om det). Och att festa tänker jag inte räkna in.

Jag kommer hitta roliga saker att prata om på tisdag. De kommer att intressera mig tillräckligt för att få min uppmärksamhet en stund och skapa lite reflektioner. Men jag önskar att min Catja vore något annat än mitt jobb.
.

Inga kommentarer: