01 april 2011

Konferens

Nja, de brukar ju inte vilja avslöja sina riktiga hemligheter. Det tar de ju betalt för. Så det blir lite rabblande av självklarheter.
Fast ibland är det viktigt att höra självklarheterna. För min del för att veta att vi tänker rätt och är på rätt väg, förutsatt att det finns något "rätt". För gruppens del för att få lite inspiration. Komma utanför huset och utanför tunneln. De viktigaste lärdomarna för vår del kom inte från experterna, de kom från casen, de som är som vi. Dessutom fick vi chokladbollar. Och efter självklarheterna kan man ju passa på att vara lite social. Det vill säga vinmiddag. Bästa sättet att teambuilda för tre.


Gårdagens stora lärdom är att timing är allt. Hade jag fått det där samtalet i förrgår hade det varit för tidigt. Hade det kommit idag hade jag inte vågat tro på det. Och jag hade inte kunnat förankra med min viktigaste allierade. Ketchup-effekt anyone?
.

Inga kommentarer: