15 april 2011

Klassträff

Främmande fågel är väl det minsta man kunde kalla mig igår, när jag gjorde entré på mitt allra första Guldägg. Malta och jag snofsade till oss och drog iväg för att börja kvällen med snittar och vin hos Family (vi var alla rörande överens om att tomatkillen var godast) innan vi tog oss till finrummet på Waterfront.
Jag insåg snabbt att alla andra kände varandra. Som kvällens utböling återstod bara för mig att betrakta den här 1600 människor stora klassträffen. För "klassträff" är nog det närmaste jag kan komma när den ganska lilla reklambranschen samlades. Och det var lite mysigt, om än väldigt internt. Vänskaplig (?) konkurrens blandades med människor som var glada att ses och prata för första gången på länge. Och även om vinbristen spred sig som en löpeld mellan borden var stämningen på topp. Den enda som får underkänt är den som tidsplanerade middagen. Sex timmars sittning är inte ok.

Jag lyckades träffa nästan alla jag känner i branschen. Det vill säga ungefär fem stycken utöver vårt eget sällskap. Men eftersom en av dem var en mycket uppsnofsad Z, och eftersom jag hade världens bästa bordssällskap, och eftersom jag fick mycket otippade sminktips och dessutom taxiskjuts hem, måste jag säga att det var en lyckad klassträff även för klassens nykomling. Och nästa år känner jag ju fler.
.

Inga kommentarer: