03 mars 2011

Stordåd

Wassen är pricksäker som så ofta. Jag vill också. Fast min issue är mest att jag bara har duracellkaninen ibland. På jobbet närmare bestämt. När det kommer till mitt jobb så vet jag faktiskt att jag KAN uträtta stordåd. Och jag gör det hela tiden. Jag driver och driver och driver och driver. Funkar det inte på ett sätt så funkar det på ett annat. Saker ska göras bara. Bättre att be om ursäkt efteråt än be om lov före. Och det har jag fått göra flera gånger. Det ska väldigt mycket till för att jag ska tappa min kanin.
När det gäller mig själv syns inte en skymt av någon kanin. Det handlar snarare om en trött, närsynt och förvirrad sköldpadda. Hon vaknar till ibland och hon har väldigt goda ambitioner. Men hon tröttnar snabbt och somnar igen. Självdisciplin, rutiner, den inre rösten som driver blir utsvävningar, kaos och en inre röst som tynger ner. Märkligt.

.

Inga kommentarer: