11 mars 2011

Mjukis på läktaren

Igår var jag på hockey igen. Såhär tyckte jag sist. Tyckte nog ungefär likadant den här gången. Det är för mycket hata, bua, vissla. Hata? Jag förstår inte. Men Z förstår. Och förklarade pedagogiskt hur det fungerar. Han pratade ur brustna drömmar, frustrerande arbetssituationer och trassliga familjeförhållanden. Och att alla dessa samlas på läktarna. Och hatar tillsammans. Jag kan acceptera det. Men som den mjukis jag är tycker jag att det är lite jobbigt. Stämningen skrämmer mig lite.


Jag fick en halsduk igår. Det blev jag glad för, även om jag ser ut som en same-wannabe i den. Och en gul lapp med en spelare på, som betydde att jag fick hämta gratis kaffe. Jag kommer inte ihåg vad spelaren hette i efternamn, men han stavade Nichlas med CH.
Tack för kaffet, Nichlas.
.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Falk heter han... DIFs rutinerade ålderman. :)