05 februari 2011

Mitt vita jag

I januari förra året gjorde jag inget annat än jobbade och tränade. Rensade kroppen på alla våra fester och all skräpmat. Det var en lång månad, dessutom med fem helger, och det blev till slut rätt tråkigt. I år var ambitionen densamma. Men metoden måste ändras. Elva månaders dekadens kan aldrig kompenseras med en månads askes. Balans måste uppnås helt enkelt.

Därför har jag med relativt stor framgång infört varannan nykter. Varannan helg alltså. Och alla veckodagar så långt det går. Och jag anstränger mig faktiskt för att hitta träningsrutinerna. För när jag kom tillbaka för ett par veckor sedan kom jag ihåg hur roligt det är. Hur pigg man blir. Men att man faktiskt måste ha lite disciplin.

So far so good. Håller detta fortfarande i april kanske jag har hittat receptet. Efter 32 års letande.
.

Inga kommentarer: