05 februari 2011

Hur man kickar ass på en snofs-middag


En gång i tiden, faktiskt inte mer än ett par år sedan, spenderade jag mycket tid i en mycket stor lägenhet med fem mycket fantastiska män. Och som den enda icke betalande medlemmen i gruppen förtjänade jag mitt uppehälle genom mat. Vi lagade middagar, bruncher, luncher, nattamat, stora som små. Den gemensamma nämnaren för alla dessa middagar var ofta pannacotta. Pojkarnas favorit, och så enkelt att göra att till och med jag orkade med det. Kylen
var titt som tätt fylld av portionslagom shotglas med pannacotta.

Jag lämnade den stora lägenheten för ett par år sedan, och jag har inte gjort pannacotta sedan dess. Men när Poo skulle upp till bevis och laga vuxenmiddag var det bara för en gammal mästare att steppa upp och visa var skåpet ska stå.

Dubbel chokladpannacotta med hallonsås. Det är så man kickar ass på en snofsig middag.
.

Inga kommentarer: