22 februari 2011

Hur dags lägger man sig när man är sju?

Jag har ingen aning. Jag minns att 22 var en tid som gällde länge, men med tanke på att jag minns den så väl borde det varit lite senare i livet. Nu går jag i alla fall tydligen och lägger mig före 21. Att messa mig 21:18 är med andra ord ingen idé. Jag sover då. Och jag vaknar inte. Det gör jag däremot 04:15. Då har jag lämnat sjuårsåldern och istället tagit mig till 85. Men istället för att sitta och vänta på morgontidningen (den kommer ju bara en gång i veckan) går jag till gymmet. Väl hemma igen går jag över i fjortonårsåldern och slänger kläder överallt. Låter disken stå. Ser tvätthögen växa. Suckar över att jag måste betala räkningar nu igen. Det tar ju flera minuter.
Ungefär när jag tar mig genom dörrarna på jobbet blir jag 32. Sen pratar jag strategier, kampanjer, produktion, uppföljningar, SEO, CMS, KPIer, ATA, MIS, appar och allt det andra i åtta timmar. Innan jag går hem och micrar mat som någon annan har lagat. Ungefär som när jag var 18 och flyttade hemifrån.

Hur dags lägger man sig när man är sju? Jag gissar på 20:33. Godnatt.
.

Inga kommentarer: