05 februari 2011

Hello Africa

Stockholm visade sig från sin bästa sida i en hel vecka. Soligt och varmt, i alla fall så varmt det nu kan bli en vecka i januari. I Durban är det dock just nu mellan 30 och 40 grader, så min entusiasm över det fina vädret var jag ganska ensam om. Egentligen var det inte kylan som var problemet, utan alla kläder man måste ha på sig. Annie kunde knappt röra sig. Trots det tvingade jag ut henne på promenad efter promenad i min stad. Man gör ju vad man kan liksom.

Medan Stockholm gjorde sitt allra bästa kunde jag inte göra det nämligen. Ledighet en vecka före Mello är inget alternativ. Istället blev det tidiga morgnar och tidiga eftermiddagar för att hinna hänga så mycket som möjligt. Och vi hann en del. Förutom Hello Africa Fredagsfest med diverse intressanta inslag av vuvuzela, politikprat och afro-peruk hann vi pannacotta-skola, Vampire, Grill, ostkväll med Mr Beck, oräkneliga latte, söderpubba, Kaknästornet och bakissoffa. Annie fyllde inte bara väskorna med grejer från nya favoriten Indiska utan även mitt dåliga inflytande; pulverlatte och vaniljsirap. Jag är en usel representant för den svenska kaffekulturen, jag vet.

Nästa gång ska jag vara ledig. Vänner som åker runt jordklotet förtjänar lite fokus.

Inga kommentarer: