22 februari 2011

Brandrök

Förra fredagen spenderade jag med en grupp damer från kontoret. Någonstans mitt under kvällen insåg jag att jag omgav mig med några av de coolaste kvinnorna jag vet. Och att vi i samlad trupp utgör en maktfaktor. Med andra ord en viktigt social setting. Nätverk.
Vi omgav oss också av brandrök, mer än vi trodde, visade det sig. Melker lovade att bjuda inte bara på kemtvätten som kompensation utan även ett återbesök. Inte ok att kläderna luktar brandrök liksom. Själv valde jag att gå den andra vägen och tände upp öppna spisen även i lördags. Resultatet blev att mina gäster hostande och dåsiga satt inbyggda i filtar och täcken i soffan medan vi vädrade rök.
Ska nog hålla mig ifrån öppna spisar ett tag.


Medan jag gör min p@sfr lyssnar jag på det här.
.

Inga kommentarer: