09 januari 2011

Växa

I väntan på att jag ska lyckas vända tillbaka dygnet sitter jag och slötittar TV och slösurfar (för övrigt ett uttryck som inte fanns när jag var tonåring). Ett program om Take That och deras återförening. Lätt den mest koncentrerade samling floskler jag hört på mycket länge. Och det kan bara summeras med att de har växt upp. För det gör man. Tiden ger den där magiska gåvan av perspektiv och det kallas att växa. Mina perspektiv ser annorlunda ut idag. Oavsett med när jag jämför med. Tjugo år sen, en vecka sen. Saker ändras hela tiden. Blir oviktiga. Eller viktiga. Bryr mig inte så mycket om min pension nu, men mer än för tio år sen och jag förväntar mig att bry mig mer och mer. Skiter rätt löst i hur högt studiebidraget är. Det gjorde jag inte för tio år sen. Eller jo, det gjorde jag visst. Då hade jag redan pluggat klart. Shit, gammal.

Ja ja, ålder ger perspektiv. Snart kommer jag tycka att det var bättre förr.
.

Inga kommentarer: