06 januari 2011

2010 i siffror

Ok så här års känner jag alltid en viss press, en förväntan på mig själv att summera. Egentligen kan man faktiskt summera när som helst. Men det passar bra vid årsskiften. Och jag tog ju mig till slut i kragen förra året och summerade ett decennium. Så man kan tycka att jag borde mäkta med ett år. Och eftersom jag började årets tillbakablick med att titta in hos Lillan och precis som hon konstatera att 2010 var året då inget av målen infriades, kändes det lika bra att vrida om årskrönikan. Inspirationen kom häromkvällen, när klockan var runt nio och jag satt på jobbet och grottade i statistik från 2010. Siffor, normalt mina värsta fiender, är så roliga när det handlar om webb.

Så siffror it is (och delvis tack till T Tiger för inspirationen) och här är 2010:

9 timmar spenderade jag på en buss för att komma hem från förra årets nyårsfirande. I år blev det ungefär 10 på flygplan.
3 veckor hade jag inneboende i form av Poo och Svågerhunken. Det gick förvånansvärt bra och resulterade i iGrisen, numera en bestående medlem av reklamgruppen.
2 gånger var jag på bio och såg
Inception.
10 procents löneförhöjning gjorde att jag närmade mig omgivningen något och för första gången tjänar jag fler tusen än jag är gammal.
1 styck lägenhet såldes. Äntligen. Och sponsrade därmed tre veckor i Afrika.
33.000 kronor spenderade jag på fem dagars
safari till häst i Okavangodeltat i Botswana. Bland de bästa fem dagar jag haft, definitivt de dyraste.
5 timmar give or take tar det att köra till Kalmar. Längre om man åker buss.
6 veckor lång var Melodifestivalturnén. 3 shower såg jag live. 2 med representation.
4 gånger grät jag medan jag såg
Earthlings.
229 inlägg gjorde jag på min älskade blogg. Färre än planerat men inspirationen har saknats stora dela av året.
4 veckor tillbringade jag med Guldklimpen, som gjorde sin längsta resa på länge. Utan ett enda klagomål.
2 gånger balanserade jag på plankan riktigt nära väggen. Heltid funkar bra i längden om man har en arbetsroll som tillåter det. Om inte är heltid lika stressande som övertid.
200 gånger för få har jag varit på gymmet.
6 års buffert fick jag av Z. Sen ska vi ta ett år i taget.
1 tennisturnering har jag bevistat. Hoppas på ett större engagemang för egen del nästa gång.
2 fantastiska bröllop har jag toastmastrat, och bevittnat ytterligare ett. Tillsammans med resten av Sverige och halva Europa.
5 fester på TK24 kom jag upp i när jag ordnade jul-safari-fest.
5 salsalektioner blev det innan jag gav upp att hålla samma tid varje vecka. Inte motiverad nog.
20 kronor spenderade jag uppskattningsvis totalt för att förtjäna årets Gerhard. Resten kommer från mina sponsorer; Frally, L-vein, T Tiger, Hippo, Tessan med flera. Tack för det!
48 galna timmar spenderade jag på en liten segelbåt. Lika många för att ta mig tur och retur till min magiska resa i Afrika.
4 gånger hann pastorn och jag åka Balder när GB-gubben gifte sig på Liseberg.
2 nya piercingar gjordes, den här gången med ny teknik som gavs stor uppmärksamhet.
1 till av mina pojkar etablerade sig i huvudstaden och lobbying fortsätter för att den tredje också ska komma hit.

Otillräcklig har jag varit otaliga gånger, och ibland har jag räckt till för att vara bra nog. Ett fåtal gånger har jag briljerat. Glad blev jag när jag läste
det här. Och när jag blev del av en viss Bubbla. Ledsen var jag över det här. Och det här.
2011 startar på ungefär samma sätt som 2010. Jag har en förhoppning om att jobba mindre, träna mer, må bättre och resa så mycket det bara går. 2011 ska jag bli faster igen, förhoppningsvis åka tillbaka till Afrika och jag ska bli bättre på att ta hand om min omgivning.

Det obligatoriska bildspelet för 2010 följer här. Det var roligt. 2011 kommer blir roligare.




Happy new 2011.

2 kommentarer:

Nina sa...

Åh Snoo!
Min inspiration, min starka hjältinna... utan dig vore allt lite gråare, lite mindre intressant. SKA ta tag i mig själv och skriva ett riktigt inlägg och berätta mer om den knasiga vardag jag lever i. Till dess: Du är den som håller mig uppe.
Puss!

HELL BOY sa...

TACK O FÖRLÅT!

TACK för en riktigt bra sammanfattning av året med skönt bildspel!
FÖRLÅT för att Hell Boy avstod att leverera under 2010!

Ska hjälpa dig att göra 2011 till en succé, även om du är huvudingrediensen!!!

PUSS & KRAM